BREDA UNIVERSITY OF APPLIED SCIENCES
BREDA
De vermaarde hogeschool NHTV in Breda maakte eind 2018 de stap naar een nieuwe naam: Breda University of Applied Sciences. De kleinschaligheid en persoonlijke benadering van de nieuwe woon-leer-werk campus worden sterk benadrukt.

GEVRAAGD
Hoe groeien we met onze opleidingen naar de wereldtop?
GELEVERD
Reached
Meerjarige communicatiestrategie
Klantgerichte organisatie Marketing & Communicatie
Uitrol merkidentiteit in woord en beeld
Reach stond, samen met de collega’s van de Galan Groep, aan de basis van een nieuw dienstverleningsconcept, waarbinnen het team Marketing & Communicatie het spits afbeet. Voor deze complexe organisatie, met zijn vele vertakkingen en opleidingsrichtingen, schreven we de storyline. Op basis daarvan hielp Reach het marcom-team bij de ontwikkeling van een organisatiebrede communicatiestrategie voor de middellange termijn.
Aanpassing interne organisatie
De communicatiestrategie bracht een volledig nieuwe werkwijze met zich mee voor het team Marketing & Communicatie van de hogeschool. Reach schreef het organisatieplan tot op het niveau van functieprofielen en ondersteunde met interim management bij het herplaatsen van medewerkers en het aantrekken van nieuwe mensen.
Merkidentiteit in woord en beeld
Het bestuur van NHTV bedacht de nieuwe naam voor de hogeschool en ook de basis voor het beeldmerk van Breda University of Applied Sciences was geschetst. Vervolgens moesten alle betrokkenen, nationaal en internationaal, de nieuwe identiteit omarmen. Reach tekende voor de doorontwikkeling tot in alle facetten van de organisatie. Tijdens het proces werd alles door ons vastgelegd in een brand book.








Heldere navigatie
Breda University of Applied Sciences biedt acht studierichtingen die gevolgd worden door achtduizend leerlingen. Met specifieke iconen en foto’s hebben we de basis gelegd voor een heldere navigatie voor alle betrokkenen. Of het nu internet, print of de gebouwen betreft.

WANT TO REACH US?
© 2019 Reach Communications BV