Vijf jaar Reach!

Reach Communications bestaat vijf jaar. Samen met onze klanten hebben we bergen verzet. Dat geeft een goed gevoel. Oprichter Alec Bergsma vertelt over de mooie stappen die sinds 2016 zijn gezet.

De tijd is omgevlogen. Terwijl we met ons team een feestje vierden met taart en champagne ontstond het idee om ons werk in een filmpje te presenteren. Zo’n showreel gaat wel een beetje tegen ons gevoel in. We zijn niet zo van de borstklopperij. Maar, toegegeven, het is voor een keer wel leuk om even stil te staan bij de dingen die we tot nu toe hebben gedaan.

Wat we doen

Een relatie ontstaat doordat een bedrijf of instelling bij ons komt met een strategisch vraagstuk op het gebied van positionering. We beginnen dan meestal met een DNA-traject om de aard van het bedrijf helder te krijgen. Dit doen we samen met medewerkers en klanten. Want om een bedrijf te positioneren moet je eerst weten waar een organisatie écht voor staat. Daarna ondersteunen we ze met hun communicatie-inspanningen door communicatiemiddelen en -kanalen te ontwerpen en deze te produceren.

In vijf jaar tijd hebben we kostbare relaties met klanten opgebouwd. Wat me is opgevallen is dat we vooral voor klanten werken die oog hebben voor een gezonder leefmilieu. Ze zijn vaak óf maatschappelijk actief óf houden zich bezig met duurzaamheid en circulariteit. Daarom passen ze zo goed bij ons, want wij vinden het belangrijk om te werken met mensen die op dezelfde golflengte zitten. Zo vormt zich een soepele samenwerking en komen we samen tot het beste resultaat.

Bij veel bedrijven en instellingen zit er nog een groot verschil tussen de uitstraling die ze willen hebben en het beeld dat de buitenwereld van ze heeft. Wij helpen om daar duidelijkheid over te krijgen en vervolgens het wensbeeld te creëren dat ze in gedachten hebben. Daarom is de samenwerking die wij met klanten hebben er nooit een die alleen over communicatie gaat. We ondersteunen vanuit onze eigen bestuurlijke ervaring ook op het gebied van organisatie en presentatie. Het DNA van een onderneming is immers geen façade; het gaat om wat je werkelijk doet en teweegbrengt.

Om klanten nog beter online te bedienen heb ik recent ook Thrust Online Effect opgericht. Thrust ontwikkelt en bouwt websites en andere online communicatiemiddelen onder hetzelfde dak als Reach Communications. Zo kunnen we het bereik van onze klanten nóg verder verbeteren.

Loyaal

We hebben warme relaties met onze klanten; vaak zorgen zij voor introducties bij nieuwe relaties. Klanten die vijf jaar geleden voor ons kozen zijn ons nog steeds trouw. Zo komen we al vanaf dag één bij ARN, Galan Groep, het Nederlands Wijkverpleegkundig Genootschap, Riskonet en Staatsbosbeheer over de vloer. Maar ook voor Alzheimer Nederland, Breda University, BOVAG, ELI Play, Kabel Premium Pulp & Paper, de Koninklijke Metaalunie, het Longfonds, Rabobank, Royal Jongbloed en Stiba hebben we mooie projecten mogen realiseren.

Klanten waar we recent mee zijn gaan samenwerken zijn Granuband, MARK Leefstijl & Vitaliteit, Pensioenfonds ING, Perscentrum Nieuwspoort en Tsavo. Het is mooi dat we dit vertrouwen krijgen en met ons bureau mogen meegroeien met al deze bedrijven en instellingen. En dat we resultaten kunnen overleggen waaruit blijkt dat wij die groei ook daadwerkelijk ondersteunen. Met die positieve energie gaan we de komende vijf jaar in!